ROK SZKOLNY 2017/2018

 

 

Projekt edukacyjny klasy VI b

  Klasa VI b braliśmy  udział w projekcie przyrodniczym zatytułowanym : „Współczesne zwierzęta ciekawe i rzadko spotykane”. Klasa podzielona została  sześć grup. Każdy zespół miał przygotować informacje  o  ciekawych osobnikach- gadach, płazach, ssakach, owadach, bezkręgowcach czy ptakach. Przedstawiliśmy życie, zwyczaje, wygląd i osobliwości wielu organizmów takich jak: rajskie patki, przezroczysta ryba, nosacz, nawęd, ambystoma meksykańska . Projekt wypadł bardzo interesująco  i pouczająco, a przy tym  bardzo dobrze się bawiliśmy. Czekamy ze zniecierpliwieniem na nowe , projektowe wyzwanie.   

 

CZY GLEBA MOŻE BYĆ JADALNA?

Oczywiście, że może, a na dodatek może być słodka i smaczna. Przekonali się o tym uczniowie klasy VIIc na jednej z październikowych lekcji geografii. Pracując w grupach musieli wykonać kilka zadań – wszystkie dotyczyły gleby – tego jak powstaje, jakie czynniki decydują o rodzaju tworzącej się gleby, rozmieszczenie gleb w Polsce itp. Ostatnim elementem było przygotowanie jadalnego profilu glebowego. Każda grupa pracowała nad innym typem gleby. Z dostępnych produktów (m.in. zmielone herbatniki, ciasteczka Oreo i czekoladowe, ryż preparowany, bezy) musieli w słoikach stworzyć profil wylosowanej przez siebie gleby. Wszyscy świetnie sobie poradzili.  Trudno było się oprzeć wszystkim dostępnym smakołykom, ale  na szczęście niczego nie zabrakło, a nadmiar został szybko skonsumowany przez klasowych smakoszy słodyczy.

 

   
 

ROK SZKOLNY 2016/2017

 

 

 

ze zdrowiem na kiermasz

W czerwcu klasa Vc, kontynuując działania z zeszłego półrocza, kiedy przygotowała podobne wydarzenie, zorganizowała kiermasz zdrowych przekąsek. Przygotowując się do kiermaszu klasa dyskutowała o nawykach żywieniowych i zasadach zdrowego odżywiania. Wszystkie przygotowane prze dzieci przekąski wyglądały apetycznie i jeszcze lepiej smakowały.

 

 

"Wiem i Ci powiem"

W czerwcu klasy IV wzięły udział w zajęciach przygotowanych przez uczniów koła informatycznego pod opieką p. M. Jóźwiak - "Wiem i Ci powiem". Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały kolegów i obejrzały przygotowany dla nich pokaz. Z ciekawością oglądały detale budowy komputera i mogły poznać ich znaczenie dla jego efektywnego działania. Jako asystenci nauczyciela wystąpili uczniowie klasy VIa: Agata Kraska, Maciek Dworaczek, Olivier Kalecki, Jakub Onopa, Jakub Pietrzak.

 

 

 

Szachy na lekcjach matematyki.

6 czerwca pan Krzysztof Żurkiewicz z Łódzkiej Szkoły Szachowej "Krzyś" przeprowadził warsztaty szachowe dla klas VI c, V b i V c. Uczniowie dowiedzieli się,

że gra szachy powstała prawdopodobnie w 567 roku w Indiach, obecne zasady obowiązują od roku 1475. Pan Żurkiewicz wyjaśnił budowę szachownicy, nazwy figur i to, jak one mogą się poruszać. Uczniowie zauważyli powiązanie tej królewskiej gry z matematyką, głównie z figurami geometrycznymi, układem współrzędnych, symetrią osiową i odbiciem lustrzanym. Na koniec zajęć każda grupa mogła zagrać w szachy pod kierunkiem prowadzącego.

 

 

EDUKACJA STATYSTYCZNA

7 kwietnia w naszej szkole odbyły się zajęcia dla klas piątych z zakresu edukacji statystycznej. Prowadziła je pani Barbara Spodzieja, pracownik Urzędu Statystycznego w Łodzi. Tematem tej nieco innej lekcji matematyki była "Łódź na tle innych dużych miast." Uczniowie odczytywali dane dotyczące Łodzi z tabel, wykresów i diagramów słupkowych i kołowych. Aktywnie uczestniczyli w zajęciach wykonując proste ćwiczenia z zakresu badań statystycznych. Mieli możliwość porównać Łódź z Warszawą, Poznaniem, Gdańskiem, Wrocławiem, Krakowem, Szczecinem, Lublinem, Katowicami i Opolem. Poznali dane dotyczące odległości Łodzi od innych miast, powierzchni, ilości ludności, gęstości zaludnienia, przyrostu naturalnego, liczby szkół i uczniów, kin, teatrów, muzeów, bibliotek. Poza tym brali udział w grach edukacyjnych, polegających na porządkowaniu danych i tworzeniu diagramów. Zajęcia były ciekawe, przystępne dla uczniów i na pewno przyswojone wiadomości przydadzą się na lekcjach matematyki oraz w różnych sytuacjach życia codziennego.

 

 

 

PROGRAM PROFILAKTYCZNY „JAŚ I MAŁGOSIA NA TROPIE”

 Na przełomie października i listopada w klasach IVa i IVc realizowany był program profilaktyczny „Jaś i Małgosia na tropie”.

Popołudniowe spotkanie – „Wieczór Jasia i Małgosi” było zwieńczeniem pracy uczniów i ich rodziców w ramach Programu Domowych Detektywów ,,Jaś i Małgosia na tropie”.

Przez kilka tygodni pod kierunkiem  p. Magdaleny Jarzęckiej i p. Violetty Nolbrzak-Sibilskiej oraz przeszkolonych liderów (uczniów klas IVa i IVc) odbywały się zajęcia w szkole, których głównym celem jest opóźnienie inicjacji alkoholowej.W ramach tego programu uczniowie tworzyli Domową Drużynę z rodzicami i wspólnie pracowali nad 4 zeszytami, które zawierały zabawny komiks, zadania do wykonania  i praktyczne wskazówki dla rodziców. Każdego tygodnia uczniowie przynosili do szkoły Kartę Wyników Domowych Detektywów, na której sumowane były wykonane zadania.

Na ,,Wieczorze Jasia i Małgosi” uczniowie zademonstrowali  rodzicom:

- prezentacje multimedialne

- prezentacje plakatów

- doświadczenie (zawartość alkoholu w piwie, winie, wódce)

Tematyka powyższych prezentacji zawierała następujące zagadnienia:

,,Alkohol a mózg”, ,,Wpływ alkoholu na zdrowie”, ,,Alkohol a wypadki drogowe”, ,,Masz kłopoty?”, ,,Łagodzenie stresów”.

Wszyscy mocno zaangażowali się w przygotowanie swoich prezentacji, a wieczór upłynął w przyjemnej atmosferze.

 

 

String art, czyli sztuka wbijania gwoździ

Członkowie koła technicznego (uczniowie klas piątych) podczas październikowych i listopadowych zajęć, zapoznali się z bardzo ciekawą techniką – string art. Polega ona na wbijaniu gwoździ w wybrany przez nas wzór. Następnie należy przeplatać kordonek lub mulinę między wbitymi gwoździami. Brzmi banalnie? – okazuje się, że technika ta wymaga dużej precyzji i cierpliwości. Piątoklasiści mieli więc okazję poćwiczyć obie te cechy, nie zawsze było łatwo, ale efekty jakie uzyskali są obłędne!

 

 

Wycieczka do Ogrodu Botanicznego

 24 października klasa VB pojechała  do Ogrodu Botanicznego w Łodzi na lekcję przyrody. Pani przewodnik opowiadała nam o różnych rodzajach skał. Dowiedzieliśmy się jak wyglądają  skały magmowe, osadowe i metamorficzne, jak je rozpoznawać i z czego  są zbudowane . Oglądaliśmy alpinarium i wchodziliśmy na pagórki ułożone ze skał, . Oprócz skał widzieliśmy również ciekawe rośliny i zwierzęta.  Wycieczka bardzo nam się podobała i na pewno dzięki temu zapamiętamy dużo informacji, które będziemy mogli wykorzystać na lekcji przyrody.

 

 

 

projektu edukacyjnego pt. „Gady mezozoiczne”

   W ostatnim tygodniu października klasy VI-te przygotowały i prezentowały prace w ramach projektu edukacyjnego pt. „Gady mezozoiczne”. W  prezentacjach uwzględniły środowisko życia tych zwierząt, teorie wyginięcia oraz różnego rodzaju przedstawicieli z podziałem na latające, pływające chodzące, drapieżne i roślinożerne. Uczniowie pracowali w grupach i wykazali się  dużą kreatywnością , gdyż zastosowali różnego rodzaju formy przekazu wiedzy: prezentacje multimedialne, plakaty, filmy, modele, makiety, rysunki itp.  Wszystkie prace były bardzo atrakcyjnie przedstawione i budziły duże zainteresowanie wśród kolegów. Uważam, że uczniowie bardzo dobrze wywiązali się z powierzonego zadania oraz lubią i potrafią pracować  w grupie.           

  Nauczyciel przyrody  Anna Skawińska

 

 

 

 

 

 

 

 

Wycieczka koła przyrodniczego

3 października grupa uczniów uczęszczających na zajęcia koła przyrodniczego wzięła udział w warsztatach ekologicznych: „ Niebieska planeta” w Centrum Edukacji Ekologicznej: „ Źródła”. Podczas zajęć dzieci omawiały występowanie wód na Ziemi, podział wód na słodkie i słone, podziemne i powierzchniowe, udział poszczególnych rodzajów wód w zasobach naszej planety oraz sposoby oszczędzania wody. Efektem tych prac było przygotowanie gazetki z informacjami  jak należy oszczędzać wodę.

 

ROK SZKOLNY 2015/2016

 

 

Projekt edukacyjny klas VI-tych- „ Najpiękniejsze miejsca na Ziemi”

   W lutym klasy szóste przedstawiały na lekcjach przyrody swoje podróże po świecie. Każda grupa przygotowała  wycieczkę po wybranym regionie naszej planety. Poznaliśmy miedzy innymi : Islandię, Hiszpanię, Hawaje  czy USA. Uczniom bardzo się podobała taka forma pracy i poznawania świata , a przygotowane przez kolegów i koleżanki pomoce, zdjęcia i filmy mogą być wykorzystane na innych lekcjach.

Nauczyciel przyrody - A. Skawińska

                                                                                                 

Świąteczne wyszywanie

Atmosfera Świąt Bożego Narodzenia zagościła także na zajęciach koła technicznego. Uczestnicy wykonali  wyjątkowe kartki dla najbliższych, wykorzystując technikę haftu matematycznego. Wszyscy z entuzjazmem chwycili za igły i zabrali się za nawlekanie muliny – niektórym zajęło to sporo czasu J ale nikt się nie poddał. Efekty czasochłonnej i wymagającej dokładności oraz skupienia pracy, nie pozostawiają wątpliwości – było warto.

Magdalena Jarzęcka – opiekun koła technicznego

 

KLASY PIĄTE W TEATRZE

01 grudnia uczniowie klas piątych pod opieką pań: Agnieszka Krajewska –Daszkiewicz, Dorota Berenc, Urszula Kluszczyńska byli w Teatrze Muzycznym w Łodzi  na spektaklu „Zorro”

 

Dyskoteka w IV b

  20 października uczniowie klasy IV b zorganizowali  klasową dyskotekę. Rozpoczęli od przygotowania sali, zrobienia zakupów i odłączenia sprzętu grającego. Następnie, pomiędzy tanecznymi kawałkami, przeprowadzili różnego rodzaju konkursy. W końcu spoceni i zmęczeni posprzątali po sobie i poszli do domu. Zabawa okazała się  bardzo fajna, ale jak zwykle problemem byli chłopcy, którzy nie zawsze  chcą tańczyć. Czy tak będzie zawsze??

KLASY PIĄTE W KINIE

 16 października  uczniowie klas piątych byli na lekcji w kinie Silver Screen, organizowanej przez Centrum Edukacji Filmowej Wołomin. Lekcja dotyczyła języka filmu. Uczniowie poznali definicję kadru, planów filmowych, sceny, ujęcia, wiedzą jaką rolę odgrywa światło i kolor w filmie. Piątoklasiści obejrzeli film „Łapcie tę dziewczynę”.

 

 

ROK SZKOLNY 2014/2015

 

 

BAL SZÓSTOKLASISTY 2015

W dniu 12.06 o godzinie 17.00 rozpoczęła się impreza. Cały bal zorganizowali rodzice, którzy przygotowali poczęstunek zarówno dla uczniów jak i dla nauczycieli. Zamówiony tort był smaczny, a muzyka grana przez DJ zachęcała do tańczenia. Bal zakończył się o godz. 2200, uczniowie ze smutkiem opuścili szkołę.  Impreza rozpoczęła się o godzinie 1700. Przyszło na nią więcej dziewcząt niż chłopców. Całą imprezę prowadził DJ. Na początku poczęstowaliśmy się symbolicznym tortem z napisem ,, THE VI END’’, który był bardzo pyszny. Po nim rozpoczął się bal. DJ wymyślił kilka zabaw, w których każdy z radością wziął udział. Wszyscy tańczyli i świetnie się bawili. W sali obok  każdy mógł coś przekąsić oraz napić się. Bal zakończył się o 22.00.

Wszyscy zmęczenie wrócili do domów.

Uczniowie klasy VI

 

Projekt edukacyjny „Odbywamy podróże przyrodnicze po różnych kontynentach

 

W marcu uczniowie klas VIb i VIc wzięli udział w projekcie edukacyjnym z przyrody – „Odbywamy podróże przyrodnicze po różnych kontynentach”. Opiekunem projektu była Pani Magdalena Jarzęcka.    

       Po podziale na grupy 5-6 osobowe każdy miał za zadanie zaprezentować całej klasie wybrany kraj (opisać mieszkańców, kulturę, tradycję, przysmaki, ciekawostki). Każda drużyna miała na to dwa tygodnie. Wszyscy bardzo mocno się przyłożyli do wykonania zadania. W prace włączyli się także rodzice. Każda z grup korzystała z wielu źródeł informacji oraz własnych zasobów wiedzy.

      Wszyscy wywiązali się na czas. Podczas prezentacji przenieśliśmy się do Republiki Południowej Afryki, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Australii. Dowiedzieliśmy się wiele o religii, faunie i florze tych pięknych miejsc. Ponadto, zwiedzaliśmy Irlandię, Japonię, Indie i Meksyk – była to prawdziwa rozkosz dla podniebienia ponieważ każda grupa poza prezentacjami multimedialnymi oraz plakatami przygotowała charakterystyczne dla swojego kraju dania do spróbowania dla wszystkich uczniów. Mogliśmy spróbować kuchni irlandzkiej - zapiekanka makaronowa z łososiem i suszonymi pomidorami oraz szarlotka i herbata z mlekiem, kuchni japońskiej – kuleczki ryżowe z warzywami oraz zielona herbata, kuchni meksykańskiej – placki kukurydziane (tortillas) z mięsnym nadzieniem, kuchni indyjskiej – kurczak w panierce z ostrym sosem i herbata.

Wszystko było PYSZNE! Wszyscy z tego wspaniałego projektu wyszli głową do góry, mogliśmy spróbować egzotycznych smaków , dowiedzieć się przydatnych informacji i miło spędzić czas.

 

Dominik Przychodniak, klasa VIc

Wigilia w klasie VI a

  Tradycją  stały się szkolne i klasowe Wigilie, dlatego też uczniowie klasy VI a przygotowali sobie tę uroczystość. Podczas spotkania umilkły spory i zwady, nastała radość, zrozumienie i życzliwość.

Dzieci chętnie składały sobie życzenia i odbierały prezenty świąteczne. Do tego dziewczynki umiliły uroczystość grą i śpiewaniem kolęd.

To już ostatnie takie spotkanie, więc szczególnie było  miło je wspólnie przeżywać.

                                                                                        Wychowawca – Anna Skawińska

   

 

Klasa VI a już po Andrzejkach

 

  21 listopada klasa VI a zorganizowała sobie klasową dyskotekę, podczas której poza tańcami odbyły się andrzejkowe przepowiednie. Uczniowie pod opieką wychowawcy zrobili zakupy, przygotowali poczęstunek i muzykę oraz sami wybrali i przeprowadzili wróżby.

Wszyscy bawili się bardzo dobrze, a czy wróżby się spełnią?  Zobaczymy.

 GLOBALNE ŚNIADANIE

Uczniowie klasy Va odwiedzili 6 listopada Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”  w Łodzi. Uczniowie wzięli udział w warsztatach ekologicznych zatytułowanych „Globalne śniadanie”, podczas których poruszono problem nierównego dostępu do żywności na świecie. Uczniowie przekonali się, że wiele osób w różnych częściach świata nigdy nie ma możliwości najedzenia się do syta, podczas gdy w najbogatszych krajach marnuje się codziennie wiele ton jedzenia. Dzieci dowiedziały się także jakie odległości pokonują produkty zanim trafią do naszych sklepów i domów. Jakież było zdziwienie piątoklasistów, gdy usłyszeli, że kiwi musi pokonać aż 18 000 km, aby dotrzeć do Polski, gdyż przybywa do nas aż z dalekiej Nowej Zelandii. Uczniowie usłyszeli także czym jest Fair Trade – Sprawiedliwy Handel i dlaczego tak ważne jest, aby wspierać ten ruch i kupować produkty oznaczone specjalnym symbolem.

 Uczniowie Va z pewnością będą po takich  warsztatach zwracać większą uwagę na to co jedzą, co kupują i zadbają o to, by marnować jak najmniej pożywienia.

 

projekt edukacyjny : „ Gady mezozoiczne”

W ostatnim tygodniu października klasa VI a przeprowadziła projekt edukacyjny : „ Gady mezozoiczne”. Uczniowie przedstawili środowisko życia dinozaurów, zapoznali kolegów z gadami latającymi, chodzącymi i pływającymi, roślinożercami i drapieżnikami. Dzieci wykazały się dużą kreatywnością, aby przekazać wiedzę w sposób atrakcyjny.

Po zakończeniu prezentacji każda grupa sprawdzała jak wiedza została przyswojona przez kolegów.

Ta forma poznawcza bardzo się uczniom podobała i pytali, kiedy kolejny projekt.

                                                                                                   Nauczyciel przyrody – Anna Skawińska