aktualność

CZY POZNAJĄC ALFABET, MOŻNA DOBRZE SIĘ BAWIĆ ?

CZYTAJ

W ostatni wrześniowy piątek w klasie IIa, uczniowie rozwijali swoją aktywność czytelniczą zainspirowani lekturą G. Kasdepke pt.„ Nesforny alfabet”. Książka, (której egzemplarz otrzymało każde dziecko w ramach prezentu mikołajkowego od rodziców) towarzyszyła nam przy okazji poznawania liter w klasie pierwszej.Nadszedł teraz czas na uporządkowanie i utrwalenie tej wiedzy. Każdy uczeń losował swoją literkę i przygotował odpowiadający jej rozdział z książki. Odbyło się głośne czytanie, a niektórzy wcielili się w doskonałych lektorów, popisując się piękną intonacją. Co jakiś czas wybuchały salwy śmiechu, o co zadbał znany z poczucia humoru autor. I tak zbiór króciutkich, humorystycznych opowiadań pozwolił poznać i polubić wszystkie litery alfabetu.

Kolejną część zajęć uczniowie poświęcili na wykonanie portretu swojej literki techniką collage. Powstały pomysłowe i kolorowe prace, które ozdobiły korytarz naszej szkoły.

Praca z lekturą , gdzie głośne czytanie i aktywne słuchanie rozbudza ciekawość literacką , oraz świetnie integruje zespół klasowy, będzie nam jeszcze towarzyszyła przy okazji przystąpienia do projektu edukacyjnego „ Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Postanowiliśmy wziąć udział w edycji, która w tym roku szkolnym będzie miała charakter ekologiczny. Postacią przewodnią po projekcje stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą i miejmy nadzieję przyniesie wiele pozytywnych wrażeń.

Galeria zdjęć

Może Cię zainteresować