aktualność

PROJEKT EDUKACYJNY- EMOCJA- KREATYWNOŚĆ

CZYTAJ













W roku szkolnym 2020/2021 dzieci z klasy 2 a, b przystąpiły do Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego- Emocja.


Moduł V - "Odwaga"

Uczniowie klasy 2 b zrealizowali ostatni moduł projektu – „Odwaga”. Rozmawialiśmy o tym, czego się boimy. Uczyliśmy się radzić sobie z naszymi lekami. Nasze strachy „zamknęliśmy” w słoikach.

dziewczynka trzyma rysunek chłopiec trzyma rysunek

słoik ze strachami dziewczynka rysuje



Moduł IV – „Empatia”

Klasa II b ukończyła kolejny moduł Międzynarodowego Projektu Emocja „Empatia” podczas zajęć online. Realizację tego modułu zaczęliśmy od rozmowy o uczuciach. Próbowaliśmy „wejść w czyjeś buty” odczytując jego emocje. Rysowaliśmy stworka Emocjacza. Okazało się, że pomimo jednej instrukcji, każdy wyglądał inaczej. Wiemy, czym jest empatia, jak ważna jest w naszym życiu i że warto rozmawiać o swoich emocjach.

 

chłopiec z palkatem dziewczynka z plakatem



Moduł III –  „Moc słów”


Klasa II b  ukończyła III Moduł Międzynarodowego Projektu Emocja „Moc słów”. Zajęcia rozpoczęliśmy od powiedzenia koleżance/koledze z ławki czegoś miłego. Wysłuchaliśmy ”Bajki o ciepłym i puchatym”. Uświadomiliśmy sobie, że słowa mają wielką moc – mogą ranić, ale mogą też sprawiać radość. Dowiedzieliśmy się, jak radzić sobie, gdy ktoś nam dokucza oraz jak trenować pozytywne myślenie. Stworzyliśmy prace plastyczne puchatych słów oraz odkodowaliśmy serce. Czekamy na efekty eksperymentu z ryżem.

dzieci wykonują plakat    prace dzieci


słowa mają znaczenie   dwa słoiki



Moduł II – Wyobraźnia

Uczniowie kl. 2 b zrealizowali ten moduł w czasie zajęć  online. Rozmawialiśmy o tym, do czego potrzebna jest wyobraźnia. Po wysłuchaniu opowiadania pt. „Żółty balonik”  użyliśmy wyobraźni, aby zmienić zakończenie historii. Obejrzeliśmy film "Miejsce na miotle", który stał się inspiracją do rozważań na temat tego, co jest najważniejsze w życiu. Stworzyliśmy swój balonik marzeń, odkodowaliśmy kartę oraz wykonaliśmy prace plastyczne, które „ożywiliśmy” przy użyciu aplikacji Quiver.

kodowanie na ekranie   portret  dziewczynka z balonikiem

choinka z balonów   maskotka



I moduł projektu  – Kreatywność

Rozmawialiśmy o sytuacjach wywołujących różne emocje, potrafimy je nazwać i znamy sposoby na radzenie sobie z negatywna ich formą. Historia Vashti oraz opowiadanie o bloku rysunkowym potwierdziły,że warto wierzyć w siebie i nie poddawać się, kiedy napotkamy trudności.

Dzień Kropki wyzwolił w nas pokłady kreatywności, co pokazały prace plastyczne i historie ułożone na ich podstawie.  Poznaliśmy też ważne słowa w języku migowym, przydatne na co dzień . Praca przy użyciu  aplikacji Quiver przyniosła wiele pozytywnych emocji.


dzieci oglądają prezentację

uczniowie obsługują tablet












dzieci rysują w kratkach  dzieci wyrazają emcje






Może Cię zainteresować