PROJEKT EDUKACYJNY- EMOCJA- KREATYWNOŚĆ
CZYTAJ
Moduł V - "Odwaga"
Uczniowie klasy 2 b zrealizowali ostatni moduł projektu –
„Odwaga”. Rozmawialiśmy o tym, czego się boimy. Uczyliśmy się radzić sobie z
naszymi lekami. Nasze strachy „zamknęliśmy” w słoikach.
Moduł IV – „Empatia”
Klasa II b ukończyła kolejny moduł Międzynarodowego Projektu Emocja „Empatia” podczas zajęć online. Realizację tego modułu zaczęliśmy od rozmowy o uczuciach. Próbowaliśmy „wejść w czyjeś buty” odczytując jego emocje. Rysowaliśmy stworka Emocjacza. Okazało się, że pomimo jednej instrukcji, każdy wyglądał inaczej. Wiemy, czym jest empatia, jak ważna jest w naszym życiu i że warto rozmawiać o swoich emocjach.
Moduł III – „Moc słów”
Klasa II b ukończyła III Moduł Międzynarodowego Projektu Emocja „Moc słów”. Zajęcia rozpoczęliśmy od powiedzenia koleżance/koledze z ławki czegoś miłego. Wysłuchaliśmy ”Bajki o ciepłym i puchatym”. Uświadomiliśmy sobie, że słowa mają wielką moc – mogą ranić, ale mogą też sprawiać radość. Dowiedzieliśmy się, jak radzić sobie, gdy ktoś nam dokucza oraz jak trenować pozytywne myślenie. Stworzyliśmy prace plastyczne puchatych słów oraz odkodowaliśmy serce. Czekamy na efekty eksperymentu z ryżem.
Moduł II – Wyobraźnia
Uczniowie kl. 2 b zrealizowali ten moduł w czasie zajęć online. Rozmawialiśmy o tym, do czego potrzebna jest wyobraźnia. Po wysłuchaniu opowiadania pt. „Żółty balonik” użyliśmy wyobraźni, aby zmienić zakończenie historii. Obejrzeliśmy film "Miejsce na miotle", który stał się inspiracją do rozważań na temat tego, co jest najważniejsze w życiu. Stworzyliśmy swój balonik marzeń, odkodowaliśmy kartę oraz wykonaliśmy prace plastyczne, które „ożywiliśmy” przy użyciu aplikacji Quiver.
I moduł projektu – Kreatywność
Rozmawialiśmy o sytuacjach wywołujących różne emocje, potrafimy je nazwać i znamy sposoby na radzenie sobie z negatywna ich formą. Historia Vashti oraz opowiadanie o bloku rysunkowym potwierdziły,że warto wierzyć w siebie i nie poddawać się, kiedy napotkamy trudności.
Dzień Kropki wyzwolił w nas pokłady kreatywności, co pokazały prace plastyczne i historie ułożone na ich podstawie. Poznaliśmy też ważne słowa w języku migowym, przydatne na co dzień . Praca przy użyciu aplikacji Quiver przyniosła wiele pozytywnych emocji.