aktualność

MIĘDZYNARODOWY PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘZYCZNOŚCI

CZYTAJ


Szkoła Podstawowa nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim przystąpiła do Międzynarodowego Programu Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci / Bilingual Future”, którym w roku szkolnym 2021/2022 zostały objęte dzieci z oddziału przedszkolnego.

To uniwersalny program, który ma na celu wprowadzanie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym. Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Najlepszym czasem do zapoznania sie z drugim, czy nawet z trzecim językiem jest okres pierwszych siedmiu lat życia. Seria TOM and KERI, z którym będzie pracowała grupa została stworzona z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 6 lat, także optymalnie wpasowuje naukę języka obcego na najbardziej sprzyjającym etapie rozwoju dziecka.

 

Głównym celem serii TOM and KERI jest zapoznanie dzieci z podstawowymi zwrotami w języku angielskim niezbędnymi w codziennych aktywnościach. Wykorzystując scenki sytuacyjne oraz teksty prostych piosenek główni bohaterowie uczą języka obcego. Natomiast za pomocą regularnych powtórzeń utrwalają w pamięci dzieci nowe słówka i popularne zwroty.

 

Seria TOM and KERI propaguje także bardzo pozytywne wzorce zachowań oparte na przyjacielskiej pomocy, mądrej zabawie i grzecznym zachowywaniu się głównych postaci, które zostały stworzone na bazie uniwersalnych dziecięcych zabawek z zabawnym Misiem Tomem (Teddy Tom) i opiekuńczą Lalą Keri (Dolly Keri) na czele. Mają oni w ogrodzie swój domek do dziecięcych zabaw, który jest magiczny. Ilekroć wchodzą do tego domku, to czeka tam na nich nowa przygoda i najczęściej zupełnie nowe otoczenie. W tych zabawach i przygodach towarzyszą im Pies (Dog) i Kot (Cat). Oni są z nimi zawsze w czasie zabaw w ogrodzie, jak również współuczestniczą w przygodach w magicznym domku, gdzie czasami pomagają, a czasami powodują jeszcze więcej kłopotów! Dobre zachowanie zawsze zostaje nagrodzone, problemy zostają rozwiązane, a każda przygoda wprowadza nowy kontekst, jeśli chodzi o eksponowanie słów i zwrotów poprzez dialogi, powiedzonka i piosenki.

 

Więcej informacji:

www.dwujezycznedzieci.pl

www.bilingualfuture.com/pl/

www.youtube.com/DwujezyczneDzieci

 

Może Cię zainteresować